Yagya je jedan od najmoćnijih načina poboljšanja karme
Vedska žrtva paljenica ili yagya može promijeniti karmu onoga tko s puno vjere i poštovanja nudi povoljne ponude u žrtvenu vatru. Stoga je vede nazivaju “darivateljicom svih poželjnih stvari”.
Priče o Gospodinu Damodaru koje se mogu čitati za vrijeme Karttik-vrate.
Svakoga dana pronađi mirno mjesto i odvoji barem 10 minuta za sebe. Zatvori oči i uđi u svoj unutarnji prostor. U tišini svog uma, polako i duboko diši, osluškuj svoj unutarnji glas. Prepusti se i ne upravljaj mislima. Neka samo teku. Kad završiš, zapiši što si čuo.
U Bhagavad-giti (4.31) Gospodin Krišna kaže svom prijatelju Arđuni: “O najbolji iz dinastije Kurua, bez žrtvovanja osoba nikada ne može živjeti sretno na ovom planetu ili u ovom životu. Kako onda može živjeti sretno u sljedećem?”
Mantra japa (đapa) ili mantranje je vrlo učinkovit način za stjecanje dobre sreće, uklanjanje posljedica loše karme i čišćenje srca od nečistoća.
Jedan od najvažnijih trajnih učinaka mantranja je primanje blagoslova Gospodina. Kada mantramo i izgovaramo Gospodinovo ime na ispravan način, Gospodin je vrlo sklon dati svoje blagoslove onome tko ga obožava na taj način.
Otkrivamo ispravan proces mantra meditacije kojeg koriste napredni spiritualisti. Slijeđenje ovog procesa mantranja može pomoći u dosezanju većeg mira uma, sreće i dubokih duhovnih spoznaja.
Glavne značajke procesa mantranja su sljedeće:
Mantra meditacija je prilično jednostavna. Treba pronaći mirno mjesto, sjesti uspravno, okrenuti se licem prema istoku ili sjeveroistoku i izgovarati mantru.
Najbolji dio dana za mantranje je rano ujutro, odmah po ustajanju, nakon toalete. Idealno prije izlaska sunca.Tipična mantra-sadhana ili proces mantranje sastoji se od:
Spavanje je u odlici neznanja (tamas) i nakon spavanje dobro je doći u odliku vrline (sattva). Jutarnje kupanje osvježava um, čisti grubo i suptilno tijelo te nas održava u vrlini tijekom cijelog dana.
Tijekom mantranja trudimo se pažljivo izgovarati mantru i biti koncentrirani na zvuk mantre. Slušamo zvuk mantre i izgovaramo. To se naziva shravanam i kirtanam. Slušanje Gospodinovog imena koje je u mantri i slavljenje Gospodinovog imena. Pri tome pazimo da pravilno izgovaramo slogove i intonaciju mantre.
Mantru izgovaramo dovoljno glasno da je samo mi čujemo. Japa znači audio mantranje, ali ne glasno, nego dovoljno glasno da je mi čujemo. Naravno nema štete ako je čuju i drugi, dapače i oni će imati dobrobit.
Mantrati možemo jedan krug (108 mantri) na japa-brojanici ili nekoliko krugova. Neki mantraju u komadu 16 krugova (16 x 108 mantri). Na početku je dovoljan jedan krug. Kasnije kada steknemo ukus za mantranje možemo povećati broj krugova.
Ne bismo se trebali siliti da mantramo mantru jer će onda naš um protestirati i odvesti nas od želje za mantranjem. Um vlada mislima, osjećajima i željama te ga trebamo navesti da surađuje.
Um je jedan od najvažnijih alata za dobro mantranje. Tijekom mantranja možemo primijetiti kako um luta s jedne misli na drugu i kako je nepostojan u mantranju. Jedan od ključeva za dobro mantranje je da um bude u mantri i mantra u umu.
Kada primijetimo kako je um skrenuo sa slušanja i recitiranja mantre, vratimo pažnju na mantru i tako vratimo zaokupljenost uma mantrom. Ako um nije pažljiv tijekom mantranja, nećemo dobiti punu dobrobit mantra-sadhane.
Um je nekad miran, a ponekad nemiran. Vedski spisi kažu da je poput vjetra, nepostojan i teško ga je obuzdati. No postepeno, moguće je prakticiranjem dovesti ga pod kontrolu. Kada vidimo da je um nemiran, možemo ga smiriti ako nekoliko puta duboko udahnemo i izdahnemo kroz nos. Postanemo svjesni udaha i izdaha te polako dišemo, bez prisile. Dok tako polako udišemo i izdišemo, svjesno se opuštamo. Možemo sebi u umu reći: “Opusti se. Potpuno sam opušten...”
Kada smo sada tako smireni i opušteni, ponovo se vraćamo izgovaranju mantre i pažljivom slušanju zvučne vibracije.
Ako smo prava dva koraka napravili kako treba, sve je u redu. Mantramo pažljivo i slušamo zvuk mantre. Opušteni smo i um je svakoga dana sve više pod kontrolom. Sada je vrijeme da privučemo blagoslove Gospodina.
Ovaj korak radimo kada smo obavili prva dva koraka. Vrlo je bitno da smo se do sada već upoznali s mantrom i da je lako izgovaramo. Ako još gledamo u pribilješku gdje je mantra zapisana i nismo zapamtili mantru, naš će um biti zbunjen u obavljanju ovog trećeg koraka.
Ma koliko bilo privlačno odah krenuti s ovim trećim korakom, bolje je čekati dok ne naučimo mantru tako da je možemo izgovarati s punom koncentracijom i zatvorenih očiju.
Ovaj treći korak privlači milost Gospodina i čini da zvuk mantre postane transcendentalan. Ovaj korak priziva sveto ime Gospodina iz duhovnog svijeta.
U prva dva koraka mi izgovaramo zvuk i stvaramo vibraciju. U ovom koraku zvuk dolazi iz duhovnog neba i ulazi u naše srce. To je prava mantra, sveto ime koje se ne razlikuje od Gospodina. Ono je božansko i potpuno u svojoj moći.
Kada dotakne naše srce, duša se čisti od boli, patnja nestaje i postajemo sretni to te mjere da se ne možemo obuzdati. Osjećamo se kao da smo uronjeni u veliki ocean sreće koja se stalno povećava. Kada nas dotakne božje ime, postajemo osoba koja smo uvijek bili, samo smo bili prekriveni lažnim identitetom. Postajemo čisti i puni ljubavi te otkrivamo svoju pravu osobnost.
Super, evo kako to učiniti...
Dok mantramo mantru u opuštenom stanju tijela i svjesno usmjeravamo pažnju na zvučnu vibraciju mantre potrebno je uđemo u ponizno stanje svijesti. Ponizno znači da nismo mi taj koji nešto stvara ili uzrokuje, već da ovisimo o slatkoj volji Gospodina. Naš stav treba biti da ne mantramo kako bismo nešto dobili, već da mantramo kako bi tom službom zadovoljili Gospodina.
Ponizno također znači da smo svjesni svog pravog položaja, da smo toliko dugo bili odvojeni od njega, žudeći za iluzornim stvarima, da smo pali iz duhovnog svijeta i sada se borimo u materijalnoj egzistenciji. Tijekom mnogo, mnogo života smo zaboravili svoj odnos s Bogom i njegovu službu, a sada smo, nekom dobrom srećom, opet došli u priliku da ga služimo. Više ne želimo biti sluga iluzije, već sluga Boga.
U tom poniznom stanju uma, mantrajući i moleći skrušeno u poniznom srcu, trebamo se sjećati značenja mantre. Ako mantramo maha-mantru, dok izgovaramo sveta imena Gospodina, trebamo se sjećati Krišne i njegove voljene Radhe i moliti: “O Radhe, O Krišna, molim vas, uključite me u svoju službu.”
Ponovno i ponovno treba umu s ljubavlju i poniznošću ponuditi značenje mantre, bez sile i pritiska, kao najboljem prijatelju kojem želimo dobro. Ako vas obuzmu emocije, to je u redu.
Postupno, kao čarolijom, značenje mantre će se sve više razotkrivati i postat ćemo kvalificirani i željni za sljedeća tri koraka. Ta su tri koraka povjerljiva i kada budemo spremni, Bog će nam ih razotkriti.
Ekadashi Vrata je najmoćnija pokora kojom svatko može promijeniti svoju karmu, osloboditi se...
Bolje spavam, osjećam se zdravije i smirili su se simptomi stresa.
Ante B. (Split)